Pelaajalle

Tämä osio on suunnattu rahapelaajalle. Pelaajaosiosta löydät seuraavat seitsemän osa-aluetta:

Ohjeita pelaamisen aiheuttamiin kriisitilanteisiin

  • Yhteystietoja ja ytimekkäitä toimintaehdotuksia kriisitilanteisiin

Yleistä tietoa pelaajalle

  • Perustietoa ongelmapelaamisen tunnistamisesta, kehittymisestä, syistä ja seurauksista
  • Ongelmapelaamisen eri asteet
  • Peliriippuvuuden kriteerit
  • Ongelmallisesti pelaavien eroavaisuudet toisistaan

Työkaluja ja keinoja avuksi

  • Työkaluja, tietoa ja testejä mm. ongelmapelaamisen tunnistamisesta, muutoksen toteuttamisesta, suunnitelman teosta ja retkahdustilanteista
  • Vinkkejä pelaamisen vähentämiseksi tai lopettamiseksi
  • Tietoa rahapelaamisen ja taloutesi seuraamiseen ja suunnitteluun tarkoitetuista työkaluista
  • Pelaamisen rajoitusmahdollisuudet netissä ja pelipaikoilla
  • Mielenhallinta- ja rentoutusharjoituksia

Peluurin valtakunnalliset palvelut pelaajalle

  • Monenlaisia verkossa ja puhelimitse toimivia anonyymejä ja maksuttomia palveluita pelaajille
  • Peluurin auttava puhelin ja chat
  • Peli poikki -hoito-ohjelma verkossa
  • OmaPeluuri -vertaistukea ja apua ammattilaisilta verkossa
  • Avoimet Valtti & Hertta -foorumit pelaajille ja läheisille

Paikalliset palvelut pelaajalle

  • Perustietoa sekä yhteystietoja ongelmapelaamiseen tarjolla olevista kasvokkaisista palveluista
  • Tietoa avohoitopaikoista ja intensiivihoidosta
  • Tietoa kursseista ja miten etsiä yksityistä terapiaa
  • Tietoa ja linkkejä ympäri maata kokoontuvista vertaisryhmistä.

Apua talouteen, kriiseihin ja nuorille

  • Tietoa tärkeimmistä avunhakupaikoista, jotka voivat olla tarpeen osalle rahapeliongelmista kärsivistä
  • Talousongelmat, muut elämän kriisit, elämänhallinta, parisuhde & mielenterveys
  • Lapsille ja nuorille suunnattuja palveluita

Kysymyksiä ja vastauksia (pelaajat)

  • Tyypillisiä pelaaja-asiakkaiden meiltä kysymiä kysymyksiä.
  • Jos vastausta kysymykseesi ei löydy, ehdota meille kysymystä palautelomakkeella.
  • Henkilökohtaisempaa kysymystä tai keskustelua varten kannattaa hyödyntää auttavaa puhelinta tai chattia.