Peluurin auttava puhelin ja chat tukee, neuvoo ja ohjaa peliongelmissa

Voit olla yhteydessä meihin, jos jokin omassa tai toisen pelaamisessa mietityttää ja haluat pohtia asiaa tarkemmin. Peluurin auttava puhelin ja chat ovat maksuttomia ja voit asioida nimettömänä mistä päin Suomea tahansa. Katso lisätiedot ja aukioloajat alta!

Soita 0800 100 101
Mies istuu kännykkä käsiensä välissä ja Peluurin logo.

Kun soitat tai chattaat Peluuriin

Voit keskustella mistä tahansa peliongelmiin ja pelaamisen hallinnan vaikeuksiin liittyvästä luottamuksellisesti. Peluurin ammattilaisilla on vaitiolovelvollisuus.

Olipa huolesi pieni tai suuri me kuuntelemme ja voimme etsiä sinulle sopivia ratkaisuja yhdessä. Kuulemme usein pelaajan tai läheisen sanovan ensimmäisen yhteydenoton jälkeen:

"Olisinpa ottanut yhteyttä aikaisemmin."

Puhu siis tilanteestasi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin! Toisaalta mikään tilanne ei ole niin solmussa, etteikö siihen löydy ratkaisuja. Älä jää yksin, tukea on tarjolla!

Lue artikkeli Peluurin päivystystiimin työstä

Lue myös päivystäjän ajatuksia tyypillisestä työpäivästä

Peluurin auttava puhelin 0800 100 101, ma-pe klo 12-18

  • Puheluihin vastaa rahapeliongelmaan erikoistunut ammattilainen.
  • Voit keskustella pidempään tai kysyä lyhyemmin peliongelmasta, pelaamisen rajoittamisesta tai lopettamisesta, tuki- ja hoitovaihtoehdoista tai mistä tahansa peliongelmaan liittyvästä.
  • Keskustelemme asiastasi tasavertaisesti ja kunnioittaen, sinun tarpeesi huomioiden. Kuuntelemme ja kannustamme, annamme halutessasi vinkkejä sekä ohjaamme eteenpäin.
  • Keskustelu on luottamuksellista. Työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus kaikista käsitellyistä asioista.
  • Voit asioida myös nimettömänä tai nimimerkillä.
2058 peliongelmaa koskevaa yhteydenottoa vuonna 2021.

Peluurin chat

Avoinna ma, ke ja pe klo 12-15

Voit keskustella chatissa mistä tahansa pelaamisen hallinnan vaikeuksiin tai peliongelmaan liittyvästä Peluurin päivystäjän kanssa.

Voit aloittaa keskustelun kirjoittamalla viestisi sivun oikeassa alareunassa näkyvään chat-ruutuun.

  • Chat-keskustelu on vaihtoehto soittamiselle: se on tarkoitettu samoista asioista keskusteluun kuin auttava puhelinkin.
  • Kysy tai keskustele kanssamme omasta pelaamisestasi, sinulle tärkeän ihmisen tai asiakkaasi pelaamisesta.
  • Keskustelu on työntekijän ja asiakkaan välistä ja tapahtuu anonyymisti.
  • Voit kysyä myös nopeasti oman alueesi tai Peluurin palveluista peliongelmiin sekä muista keinoista.

Kun chat on kiinni, voit jättää meille palautetta kirjoittamalla viestisi chat-ruutuun.